Ergomate A/S
Trafikcenter Allé 12
4200 Slagelse
Cvr. nr. DK-33261381
Tlf. nr. 70 10 44 66
info@ergomate.dk
På hjemmesiden kan du handle via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på 70 10 44 66 eller mail: info@ergomate.dk
På www.ergomate.dk kan der betales med: Mobilepay, Apple Pay, Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB. Betaling via bankoverførsel: reg. 0524, konto nr. 0000312149 (Sparekassen Sjælland - Fyn) Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Alle priser er opgivet ekskl. moms! Men du kan også finde prisen inkl. moms lige nedenunder.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke kortgebyr.
Finansiering ved beløb over 10.000
Vi er glade for at kunne tilbyde finansieringsmuligheder for beløb over 10.000 kr. med fleksible løbetider på 24, 36, 48 eller 60 måneder – alt sammen til en attraktiv lav rente. Bemærk venligst, at dette kræver en forudgående kreditgodkendelse. Kontakt os i dag for mere information og for at finde den løsning, der passer bedst til dig. Løsningen tilbydes i samarbejde med Ikano Bank.
Kontobetaling:
Vi opretter en konto til dig ved din første bestilling. Dit kontonr. er altid det telefonnr., du oplyste første gang, du handlede hos os. Kontobetaling er kun for virksomheder.
Kunder fra Grønland og Færøerne skal altid forudbetale (til gengæld leverer vi gratis til dansk havn).
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Leveringen sker normalt med egne biler og chauffører, og leveres hvis muligt, til hoveddør på gadeplan. Ellers til fortovskant. Mindre affekter leveres med PostNord, medmindre andet er aftalt.
Leveringstiden er 1-5 hverdage (standard lagervarer).
Dagen er afhængig af geografi; leveringsdato fremgår i ordrebekræftelse, som vi afsender efter modtagelse af bestilling. Vi leverer til hele Danmark. Vi hjælper gerne med ind bæring eller op bæring for et mindre beløb. Det skal dog aftales nærmere ved ordreafgivelsen. Der er én mand med bilen.
Fri fragt over kr. 999,- ekskl. Moms/ kr. 1.248,75 inkl. Moms Gældende for Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Der pålægges ekstra fragtudgift til ikke brofaste øer. Ved køb under fri fragt grænsen tilkommer et fragtgebyr på149,00 ekskl. Moms/ kr. 186,25 inkl. Moms.
Grønland, Færøerne og Island sendes bestillingen fragtfrit til en dansk havn med forbindelse til landet. Herefter påhviler de følgende fragtafgifter kunden.
Vi monterer rigtig gerne møbelsæt, kontorstole, borde, reoler m.m. Vi har enhedspriser for montagen. F eks. koster en pallereol kr. 599,- ekskl. Moms/ Kr. 748,75,- inkl. Moms og en stålreol 399,- ekskl. Moms/498,75 inkl. Moms. Det indebærer en samlet levering med en montør, der bærer ind, pakker ud, samler, afprøver og rydder op efter sig.
Enhedspriserne gælder i Jylland, Fyn, Sjælland samt på brofaste øer. Der er en mand med, og kunden skal hjælpe med evt. større, uhandy, ting. Montageprisen er beregnet på, at rummet er frit og klar til montage. Ventetid, og forgæves kørsel faktureres normalt på timebasis. læs mere om vores montagepriser
Hvis du kun ønsker at tilkøbe ind bæring, bedes du være opmærksom på, at der medfølger én medarbejder, og vi sætter pris på din hjælp til større eller uhandy genstande. Montageprisen forudsætter, at rummet er frit og klart til montering. Eventuel ventetid og forgæves kørsel faktureres som normalt på timebasis. Læs mere om vores montagepriser for at få et fuldt overblik.
Alle ordrer på ergomate.dk tillægges et miljøbidrag på 27,95 kr. ekskl. Moms/34,93 kr. inkl. Moms.
Det betalte miljøbidrag afspejler en del af de miljøomkostninger, som Ergomate samlet set årligt forventer i det kommende år.
Disse miljømæssige omkostninger dækker blandt andet over:
Er der fejl på produktet, der stammer fra produktionsfejl, har vi en omfattende garanti.
Købte produkter hos Ergomate, er dækket af 2 års OnSite Garanti. Det betyder, at garantien gælder fra den dag varen er købt, og 2 år frem.
OnSite Garanti består af to elementer, og er delt op efter produktet:
Handy produkter afhentes hos kunden og medtages til reparation/udbedring og returneres efterfølgende hos kunden igen efter forudgående aftale.
Uhandy produkter repareres hos kunden, efter forudgående aftale.
Vi reparerer gerne ældre produkter eller skadede produkter. Ring til kundeservice (70 10 44 66)
Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.ergomate.dk.
Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din vare, eller 14 dage fra den dag, vi indgår en aftale om en ydelse. Bemærk venligst, at hvis du køber montering sammen med varen, løber fortrydelsesretten på 14 dage fra den dag, du modtager varen. Det er vigtigt at være opmærksom på, at fortrydelsesretten bortfalder, når varen er monteret og opstillet hos dig.
Varer:
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen.
For at fortryde dit køb kan du kontakte os på telefon 70 10 44 66, sende en mail til info@ergomate.dk, eller ved at udfylde og sende standard fortrydelsesblanketten til info@ergomate.dk Fortrydelsesblanketten finder du her: Fortrydelsesformular.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg gerne kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Hvis du har lagt din bestilling via vores webshop og har betalt med kort, vil beløbet blive tilbagebetalt til det kort som du anvendte ved købet.
Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Ergomate A/S
Trafikcenter Allé 12
4200 Slagelse
info@ergomate.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: ________________________________________
Forbrugerens navn: __________________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: ________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Vi ønsker at gøre returnering så bekvem som muligt for dig, det betyder at vi sørger for afhentning hos dig, mod et mindre gebyr, idet flere af vores varer ikke egner sig til forsendelse med PostNord eller lignende tjenester. Udgiften for denne service vil blive fratrukket tilbagebetalingsbeløbet, inden den endelige afregning. Vi står klar til at hjælpe dig med en nem og problemfri returproces.
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden handling, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at varen returneres i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Særligt for ydelser
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.
Rimelige omkostninger kan dække over f.eks. materialer, arbejdstid, transporttid, mandskabstid etc.
Særligt for varer
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
ErgoMate A/S
Trafikcenter Allé 12
4200 Slagelse
Hvis det undtagelsesvis er en pakke som, efter samtale med kundeservice, er vurderet til at kunne sendes retur med PostNord eller lign. Er det vigtigt at noterer sig at vi kun modtager pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Vi tilbyder vores erhvervskunder samme fortrydelsesret som vores privatkunder – dog tages skaffevarer, som udgangspunkt, ikke retur. Specialfremstillede varer tages ikke retur.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Ekspeditionen går hurtigst, hvis du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen og ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular. Ring til kundeservice på 70 10 44 66, hvis du er i tvivl. Returnering går altid hurtigere ved forudgående aftale med vores kundeservice.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser. Du skal reklamere indenfor rimelig tid og helst hurtigst muligt, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe problemet.
Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på info@ergomate.dk.
På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Reklamationer skal altid tages igennem vores kundeservice som sørger for at guide dig nemt og sikkert igennem, og kundeservice vil også i de fleste tilfælde kunne fortælle dig hvilken løsning der er på din reklamation. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 7 dage efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger såfremt der er tale om en returnering via PostNord eller lign. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
ErgoMate A/S
Trafikcenter Allé 12
4200 Slagelse
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Force majeure:
Visse usædvanlige forhold kan påvirke din lyst til og mulighed for at gennemføre aftalen. Det kan f.eks. være ekstreme vejrsituationer, uro eller epidemier.
Er der tale om en force majeure-situation, vil du som udgangspunkt kunne få udskudt aftalen til et andet tidspunkt. Hvis det ikke er muligt, vil du kunne få pengene tilbage.
Vær opmærksom på, at en henstilling fra regeringen om, at du bør undlade at gennemføre aftalen ikke kan ligestilles med et forbud, og derfor ikke er en force majeure-situation.
Klagevejledning
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på telefon 70 10 44 66 eller mail info@ergomate.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01/11/2024